لوازم الکترونیکی آک بند

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بهترین جاروبرقی سوالی که این روزها خیلی از خانم های خانه به دنبال آن هستند.اما برای داشتن یک جاروبرقی خوب نیاز نیست کار خیلی ویژه ای انجام دهید. فرق ندارد جاروبرقی بوش ، جاروبرقی فیلیپس یا جاروبرقی lg دارید. حتی تفاوتی ندارد یک جاروبرقی ارزان قیمت داشته باشید. یا بهترین جاروبرقی ۲۰۱۷ !

تا زمانی که نتوانید نکات مهم برای نگهداری از جاروبرقی خود را رعایت کنید. به مشکل بزرگی برخورد خواهید کرد. در این مقاله یاد میگیریم که چطور از روش های بسیار آسان که توسط خودتان انجام میپذیرد بهترین جاروبرقی را داشته باشید.

 

جاروبرقی یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل برای تمیزی به شمار می آید که تقریبا در هر خانه ای می توان آن را یافت. انواع مختلفی از جاروبرقی را می توان در بازار یافت که هر کدام از آن ها دارای ویژگی و کارایی منحصر به فرد خود هستند. جاروبرقی نیز مانند هر وسیله ای دیگری به مرور زمان خراب می شود. اما اگر به صورت صحیح از این وسیله نگهداری کنیم آیا می توانیم طول عمر آن را افزایش دهیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با روش های طولانی شدن عمر جاروبرقی آشنا شوید و بتوانید برای مدت زیادی از جاروبرقی خود استفاده کنید.

 

قدیم تر ها مادرها و یا مادربزرگ ها برای تمیز کردن خانه از جاروهای دستی استفاده می کردند. جاروهایی که در واقع نوعی گیاه بودند که با دسته کردن و بستن یک پارچه به دور ساقه آن، به عنوان جارو استفاده می شد. اما الان جز برای رفت و روب حیاط ها آن هم در بعضی خانه ها، دیگر از این جاروها خبری نیست.

 

منبع :

https://ashnaapp.ir/7-tips-to-keep-vacuum-cleaner/

https://www.vcservice.ir/prolong-life-vacuum-cleaner/

https://blog.sheypoor.com/jaroobarghi-better-used/

 

  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

ماشین ظرفشویی، یکی دیگر از وسایلی است که امروزه به خوبی توانسته است جای خود را در آشپزخانه‌ها باز کند.
هرچند این وسیله جالب و کارآمد در قرن ۱۹ میلادی توسط بانویی ثروتمند اختراع شد، ولی با رشد و پیشرفت تکنولوژی قابلیت‌های بسیاری به آن افزوده و همین امر از دلایل محبوبیت ماشین ظرفشویی در بین خانم‌ها محسوب می‌شود.
در این مقاله قصد داریم شما را با این دستگاه جالب و کارآمد آشنا کنیم.
ماشین ظرفشویی دستگاهی برقی است که بدون دخالت دست و به صورت خودکار ظرف‌های کثیف را شستشو داده و تمیز می‌کند.  فقط کافی است پیش از روشن کردن ماشین ظرفشویی، ظرف‌ها را در آن چیده، پودر یا مایع ظرفشویی را درون محفظه مخصوص ریخته و با بستن درِ ماشین ظرفشویی، دکمه شروع را فشار دهید.
ماشین ظرفشویی؛ میوه و سبزی را هم می‌شوید
همان گونه که می‌دانید، برنامه‌های مختلفی برای شستشو در ماشین ظرفشویی تعبیه شده که با کمک این برنامه‌ها می‌توانید ظرف‌ها، میوه‌ها و حتی سبزیجات را به خوبی شستشو دهید. تنها تفاوت در شستشوی ظروف با میوه و سبزیجات، زمان و میزان دمای آب است.
درواقع برای شستشوی ظروف نیاز به زمان بیشتر و دمای بالای آب خواهد بود تا کثیفی‌ها از روی ظروف به خوبی پاک شود. این در حالی است که برای شستشوی میوه و سبزیجات از آب کاملا سرد استفاده می‌شود و نیازی به استفاده از پودر یا مایع ظرفشویی نیست.
انواع ماشین ظرفشویی
حال که به طور کلی با نحوه کار ماشین ظرفشویی آشنا شدیم، بهتر است در مورد انواع ماشین‌ ظرفشویی نیز اطلاعاتی کسب کنیم.
تا به امروز سه نوع ماشین ظرفشویی طراحی و ساخته شده است. ماشین ظرفشویی توکار، ماشین ظرفشویی رومیزی و ماشین ظرفشویی ایستاده سه نوع شناخته شده از این دستگاه جالب و پرکاربرد هستند.
ماشین ظرفشویی توکار
همانگونه که از نام ماشین ظرفشویی توکار مشخص است، این مدل از ماشین ظرفشویی را در قسمت‌هایی مانند زیر سینک ظرفشویی، بین کابینت‌ها، زیر صفحه‌ کابینت‌ها و … نصب کرد.
ماشین ظرفشویی رومیزی
یکی از پرطرفدارترین انواع ماشین ظرفشویی، نوع رومیزی آن است. جابه‌جایی راحت و سریع، قرارگیری آن روی کابینت، نزدیک سینک ظرفشویی، روی میزهای آماده و حتی در بالکن یا انباری از جمله نکات مثبت ماشین ظرفشویی رومیزی است.
نکته دیگری که در مورد این ماشین ظرفشویی وجود دارد، حجم کمتر این مدل دستگاه نسبت به نوع ایستاده است. معمولا این مدل ماشین ظرفشویی در حجم شش نفره یا هشت نفره طراحی و ساخته می‌شود و بیشتر مناسب خانواده‌های کم جمعیت است.
ماشین ظرفشویی ایستاده
ماشین ظرفشویی ایستاده نوع دیگری از این وسیله پرکاربرد است که معمولا برای استفاده در میهمانی‌ها و خانواده‌های پرجمعیت مناسب است. محل قرارگیری ماشین ظرفشویی ایستاده نیز معمولا در کنار سینک ظرفشویی و بین دیگر کابینت‌ها است تا بتوان در موقع لزوم به راحتی از آن استفاده کرد.
البته نکته مهمی که رعایت آن در مورد تمامی انواع ماشین ظرفشویی برای استفاده از آن‌ها الزامی است، دسترسی و نصب آن‌ها به شیر آب برای ورود آب به داخل دستگاه جهت شستشو و پس از آن نصب لوله تخلیه به فاضلاب برای خروج آب کثیف در حین شستشو و پس از آن است.
معرفی دو برند برتر مختلف ماشین ظرفشویی
ماشین ظرفشویی بوش
همانگونه که می‌دانید، برندهای مختلفی از انواع ماشین ظرفشویی در بازار کشور وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ایده‌آل است.
یکی از بهترین برندهای ماشین ظرفشویی که تولید کشور آلمان است، ماشین ظرفشویی بوش است. در این نوع ماشین ظرفشویی قفسه‌ها انعطاف‌پذیر است و همین امر سبب شده است تا بتوان ۳۰ درصد ظروف بیشتری را داخل آن‌ها قرار داد.
همچنین در ماشین ظرفشویی بوش می توان به امکاناتی از جمله ریل‌های تلسکوپی برای لغزش بهتر و نرم‌تر سطوحی که ظروف داخل آن‌ها قرار می‌گیرد، سنسور آکوا که مانع از نشتی آب می‌شود، مصرف کم مواد شوینده، برنامه واریو اسپید برای شستشوی فوق‌العاده سریع، سیستم محافظ ظروف شیشه‌ای، بی‌صدا بودن دستگاه هنگام شستشو، اسپری کردن آب با فشارهای مختلف، سیستم ضد عفونی کردن ظروف، سیستم جلوگیری از نشت آب، کیفیت بالا و در عین حال هزینه مناسب با توجه به امکانات ارائه شده اشاره کرد.
ماشین ظرفشویی ال جی
ماشین ظرفشویی ال جی، برند دیگری از ماشین‌های ظرفشویی تولید خارج از کشور است که اتفاقا در بین مردم کشور از محبوبیت قابل توجهی برخوردار است.
از جمله امکانات ماشین‌ ظرفشویی ال جی می‌توان به فناوری بخارشوی قوی به دلیل نصب ژنراتور ایجاد بخار، سبد شستشوی هوشمند، موتور اینورتر دایرکت، بدون صدا بودن هنگام شستشو، پانل کنترل لمسی، صفحه نمایش ال ای دی، تعیین میزان آب هنگام شستشو و … اشاره کرد.
ماشین ظرفشویی اسنوا و پاکشوما که تولید ملی است و ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ، کیچن اید، هیتاچی، الگانس، دوو، هاردستون، بکو، مجیک، میدیا، ایندزیت و… از نمونه‌های مناسب و ایده‌آل ماشین‌های ظرفشویی است که در حال حاضر در سراسر جهان تولید و برای مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.
مزایای استفاده از ماشین ظرفشویی
شستشوی ظروف با دمای آب بالا
یکی از نکاتی که باعث می‌شود ظروف هنگام شستشو تمیز شود، استفاده از آب با دمای بالا است. درصورتی که ظروف را با دست و با دمای بالا بشورید، قطعا دستتان خواهد سوخت.
اما با کمک ماشین ظرفشویی که قابلیت شستشوی ظروف کثیف در دمای بالا را دارا است، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کثیفی روی ظروف باقی نخواهد ماند.
کاهش مصرف انرژی
متاسفانه زمانی که برای شستشوی ظروف از دست استفاده می‌کنیم، آبی که مصرف می‌شود بسیار زیاد است و نتیجه آن هزینه بالای آب و کاهش میزان آن در بلند مدت است.
اما با استفاده از ماشین ظرفشویی می‌توان به راحتی در مصرف آب صرفه‌جویی کرد و این مزیت را می‌توانید به خوبی در قبوض آب و برق مشاهده کنید.
کمک به سلامت پوست
متاسفانه هستند خانم‌هایی که با مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند و شستشوی ظروف برای سلامت پوست آن‌ها مضر است. اما با به‌کارگیری ماشین‌های ظرفشویی که بدون دخالت دست مراحل شستشو را به خوبی انجام می‌دهد، می‌توان به سلامت پوست دستان این بانوان کمک کرد.
مراحل شستشو توسط ماشین ظرفشویی
ابتدا ظرف‌های کثیف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. البته توصیه می‌شود حتما ظروف به طور مرتب و منظم چیده شود و پیش از قرار گرفتن در داخل ماشین ظرفشویی، با اسکاج یا پارچه‌ای نمدار اضافات غذا را از روی آن‌ها پاک کرد.
برخی از ماشین‌های ظرفشویی محفظه مخصوص مایع ظرفشویی دارد که معمولا با هر بار پر کردن این محفظه، بین ۴۰ تا ۵۰ مرتبه می‌توان از این دستگاه برای شستشو ظروف استفاده کرد بدون آنکه مایع دوباره داخل آن ریخت.
برخی دیگر از ماشین‌های ظرفشویی با کمک قرص‌ یا پودرهای مخصوص شستشو ظروف را تمیز می‌کنند. در هرصورت، پس از قرار دادن ظروف داخل دستگاه و ریختن پودر یا مایع مخصوص شستشو، درب را ببندید و دکمه برنامه‌ای که برای شستشو نیاز دارید، فشار دهید. دستگاه شروع به شتشوی ظروف می‌کند.
از این به بعد دستگاه به صورت خودکار شروع به کار می‌کند.
ابتدا ماشین ظرفشویی پر از آب می‌شود. سپس آب با سرعت و با فشار بسیار زیاد از طریق فواره‌هایی که در بالا (سقف) و پایین (کف) دستگاه قرار دارد، روی ظروف ریخته می‌شود. پس از انجام این مرحله، دستگاه آب کثیف را تخلیه کرده و دوباره با ریختن آب با فشاری بیشتر نسبت به قبل روی ظروف، آن‌ها را آبکشی می‌کند.
دمای آب در این مرحله بالا است و بهتر است بین ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد باشد تا بهتر عملیات شستشو و پس از آن خشک کردن ظروف انجام شود.
سنسور های نصب شده در ماشین ظرفشویی
هرچند برنامه‌های شستشو با دقت کامل برای شستن و تمیز کردن ظروف، میوه و سبزیجات در ماشین ظرفشویی طراحی و نصب شده است، ولی باز هم سنسورهایی در این دستگاه وجود دارد تا کیفیت کار عالی و ایده‌آل باشد.
به عنوان مثال روی تمامی ماشین‌های ظرفشویی سنسور زمان‌سنج، سنسور تعیین دمای آب و هوا، سنسور تعیین سطح آب و در برخی از ماشین‌های ظرفشویی سنسور تعیین مقدار کثیف بودن آب که روی ظروف قرار دارد نیز نصب شده است.
سنسور زمان‌سنج و سنسور تعیین دمای آب و هوا
سنسور زمان‌سنج مدت زمان هر دور شستشو را مشخص می‌کند، سنسور تعیین دمای آب و هوا میزان گرم شدن آب و هوا را مشخص می‌کند تا گرم شدن بی‌اندازه دمای این دو عنصر، بر ظروف صدمه‌ای وارد نکند.
سنسور تعیین سطح آب
سنسور تعیین کننده سطح آب نیز میزان آبی که برای شستشوی ظروف نیاز است را اندازه‌گیری کرده و در صورت مناسب بودن سطح آب، دستگاه شروع به آب‌کشی می‌کند.
سنسور تعیین مقدار کثیف بودن آب
در آخر سنسور تعیین کننده میزان تمیزی آبی که روی ظروف پس از شستشو قرار دارد کمک می‌کند تا دستگاه متوجه شود روند شستشوی ظروف به خوبی و بدون هیچ مشکلی انجام شده و ظروف کاملا تمیز شده است.
در دنیای امروز و با رشد تکنولوژی دستگاه‌های بسیاری برای رفاه حال مردم و تامین سلامت جسمی طراحی و ساخته می‌شود که ماشین ظرفشویی یکی از این دستگاه‌های ساخت بشر است و حضور آن در هر آشپزخانه‌ای مفید خواهد بود.

 

منبع :

https://blog.sheypoor.com/everything-you-need-to-know-about-a-dishwasher/

  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

کمپانی مایکروسافت ۱۴ مهر ماه سال جاری رویداد بزرگی برگزار کرد و پاسخ خوبی به انتظارات هواداران خود داد.مایکروسافت در این رویداد از طیف وسیعی از سخت افزار های جدید خود ، از مایکروسافت بند ۲ گرفته تا لومیا ۹۵۰ و سرفیس پرو ۴ رونمایی کرد.اما یکی از ستارگان اصلی مایکروسافت در رویداد ۱۴ مهر ، اولین لپ تاپ این شرکت با نام سرفیس بوک بود.لپ تاپی زیبای و خلاقانه که نیازهای بسیاری از کاربران را از یک کامپیوتر همراه برآورده خواهد کرد.

 

مایکروسافت با رونمایی از نخستین لپ‌تاپ خود با نام Surface Book‌، از آن به‌عنوان «بهترین لپ‌تاپ» یاد کرد؛ البته تا حدودی نیز این ادعای مایکروسافت صحت دارد. این نوت‌بوک هیبریدی خوش‌ساخت با کیبورد راحت، عملکرد سریع و روان و نمایشگر جداشدنی خود که می‌تواند به‌خوبی نقش یک تبلت را نیز ایفا کند، طول عمر باتری مناسبی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

آیا حاضر هستید برای خرید یک لپ تاپ مبلغ ده میلیون و پانصد و نود هزار تومان هزینه کنید؟
مطمئنا این مقدار پول برای یک وسیله الکترونیکی بسیار زیاد است اما چه دلایلی باعث می شود تا بخواهیم این هزینه را برای خرید لپ تاپ بپردازیم. می دانیم که اگر خریداران برای خرید لپ تاپ ها این مقدار هزینه نکنند تولید کنندگان هیچ گاه محصولاتی با این قیمت تولید نخواهند کرد.

 

منبع :

https://gadgetnews.net/66442/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%88%DA%A9/

https://www.zoomit.ir/2017/1/11/150993/microsoft-surface-book-i7-review/

https://blog.sheypoor.com/check-out-microsofts-surface-book-performance-base-laptop-features/

  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

 حتما شما هم این جمله را بارها شنیده اید یا حتی ممکن است خودتان هم استفاده کرده باشید:
من همه زندگی ام در لپ تاپم است!
این جمله را در مواقعی به کار می بریم که می خواهیم بگوییم این وسیله یعنی لپ تاپ برای ما خیلی مهم است و بخش مهم و عمده ای از کارهای ما وابسته به سلامت و وجود أن است. همچنین این جمله بیانگر این است که مدارک، اسناد، فایل ها، عکس، فیلم و فایل های صوتی بسیار مهمی در لپتاپ ما وجود دارد که نیاز به مراقبت زیادی برای حفظ امنیت شان است و کوچکترین سهل انگاری سا اشتباهی ممکن است به ایجاد دردسرهای بسیار بزرگ و غیر قابل جبرانی منجر شود. بنابراین واجب است که با در نظر گرفتن چند نکته کوچک اما مهم امنیتی، حفاظت از اسناد و اطلاعات تان را تامین کنید.
لپ تاپ وسیله ای قابل حمل است که دارای کیف یا روکشی است که می توان آن را داخلش حمل کرد. همه این روزها کیف و کوله های مخصوص این کار را می شناسند، به ویژه سارقانی که چشمانشان به دنبال دست های شماست که ببینند چه چیزی حمل می کنید تا در فرصت مناسب آن را از شما بدزدند. همانطور که می دانید سرقت چنین وسایلی فقط از دست دادن پول و هزینه آن نیست بلکه آسیب های بزرگتری هم به دنبال آن ایجاد خواهد شد. ضمن اینکه در بسیاری موارد هنگام دزدی اگر سارقان با مقاومت افراد و قربانی ها رو به رو شوند احتمال اینکه آسیب جانی به آن ها برسانند بسیار زیاد است.
پس اگر لپتاپ تان را با خودتان بیرون می برید یا در ماشین تان می گذارید از کیف و کوله مخصوص آن استفاده نکنید. می توانید آن را داخل محافظ ها یا کاورهای مخصوص بگذارید که در اثر جابه جایی آسیب نبیند و آن را درون کیف های معمولی بگذارید که دیگران متوجه نشوند چه چیزی حمل می کنید.
اگر به صورت پیاده و با کوله پشتی لپ تاپ را حمل می کنید حتما از هر دو بند کوله استفاده کنید و آن را روی پشت تان ببندید تا سارقان موتور سوار به راحتی نتوانند آن را بدزدند و فرار کنند.
 اگر با خودروی شخصی آن را حمل می کنید به خاطر داشته باشید که هرگز نباید لپ تاپ یا هر کیف دیگری را در خودرو تنها بگذارید و بروید چون زمانی که برگردید احتمالا دیگر آن ها را نخواهید دید.
اگر قرار است برای سفری پرواز کنید و ضرورتی به وجود لپتاپ نیست بهتر است آن را با خودتان نبرید چون در بسیاری از گیت های بازرسی فرودگاه ها از شما می خواهند تا آن را روشن کنید و این کار زمان بسیار زیادی می برد و باعث می شود که وقتتان تلف شود.
اگر در سفر در هتل اقامت دارید و اتاق را برای نظافت به دست خدمه هتل می سپارید لپتاپ تان را فراموش نکنید یا با خودتان بیرون ببریدش یا آن را در کمد و چمدانی که درش قفل می شود بگذارید.
حتما برای این وسیله رمز عبور و سوال های امنیتی تعیین کنید و اجازه ندهید کسی جز خودتان آن را بداند و هر چند وقت بکبار این رمز ها و سوال های امنیتی را عوض کنید.
لپتاپ را با کودکان و غریبه ها تنها نگذارید به ویژه هنگامی که روشن است. اگر مجبورید هر روز آن را با خودتان بیرون ببرید سعی کنید از مسیرهای امن تردد کنید و از موارد مشکوک دوری کنید.
بعضی نرم افزارهای پیگیری لپتاپ های دزدیده شده وجود دارد که بهتر است آن ها نصب کنید و استفاده کنید در مطالب بعدی چندین نرم افزار خوب در این زمینه را معرفی خواهیم کرد.
برای دیدن قیمت انواع لپتاپ نو و دست دوم به سایت شیپور صفحه لپ تاپ مراجعه کنید.
این مطلب را از دست ندهید:
از باتری لپ تاپ بیشتر استفاده کنیم یا کمتر استفاده کنیم؟

منبع:

 

https://blog.sheypoor.com/%d9%87%db%8c%da%86-%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%86%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%b4%d9%85%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%af%d8%b2%d8%af%d8%af/
  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

پرینت سه بعدی چیست؟ این سوالی است که همه ما فکر می‌کنیم جوابی برای آن داریم. به قدری رسانه‌ها از پرینت سه بعدی صحبت می‌کنند که دیگر این تکنولوژی برای ما تبدیل به یک موضوع عادی شده و دلیلی نمی‌بینیم که کمی بیشتر درباره آن بدانیم. حداقل به اندازه بلاک چین سخت نیست تا کمی درباره‌اش جستجو کنیم و مثل هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ هم نیست که برای یادگیری‌اش تلاش زیادی بکنیم.

 

اولین بار فردی ژاپنی به نام دکتر کوداما در سال 1980 تکنولوژی چاپ پرینترهای سه بعدی را به نام خودش ثبت کرد و آن را نمونه سازی سریع نام گذاری کرد. زیرا برای طراحی سریع و کم هزینه اجسام اولیه در حجم بالا بود.
بعد از کوداما نوبت چالرزهل رسید که در سال 1986 استریولیتوگرافی را به نام خود ثبت کرد. البته ناگفته نماند که چالرز دستگاه خود را در سال 1983 اختراع نمود اما در این مدت مشغول راه اندازی کردن شرکت 3D systems بود که به PR Systems شهرت یافت وی هم اکنون در زمینه ساخت پرینتر های سه بعدی مشغول است و همچنین این شرکت اولین مدل دستگاه های چاپ سه بعدی را با نام SLA-1  در سال1987 به بازار عرضه کرد.

 

پرینتر سه بعدی یکی از جالب‌ترین اختراعات بشر است که در حوزه‌های بسیاری همچون پزشکی، معماری، هوافضا، خودروسازی و تجهیزات نظامی کاربرد دارد. برای آشنایی با این وسیله همراه ما باشید.
احتمالا تا به امروز نام پرینتر‌ سه بعدی را در روزنامه‌ها و فضاهای مجازی  به دفعات شنیده‌اید. اما تا چه میزان از کارایی، مزایا، معایب و کاربرد آن‌ها مطلع هستید. در این مقاله سعی داریم اطلاعات جامعی در مورد پرینتر سه بعدی و نحوه عملکرد این دستگاه در اختیار شما قرار دهیم. اما نیاز است که پیش از هر مطلبی، بدانیم پرینتر سه بعدی چیست؟

 

منبع : 

 

http://dimanseh.com/%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA-%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%B9%D8%AF%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF/

https://www.beytoote.com/computer/sundries-web/everything-about02-3dprinting.html

https://blog.sheypoor.com/everything-you-need-to-know-about-a-3d-printer-and-how-it-works/

  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

فلش مموری یکی از پراستفاده‌ترین ابزاری است که برای نگهداری حجم زیادی از داده‌ها مانند عکس، ویدئو، فایل‌های متنی و… استفاده می‌شود. برای اطلاع از نکات مهم هنگام خرید فلش مموری، همراه ما باشید.

فلش مموری
نام فلش مموری که به پورت USB متصل می‌شود را به دفعات شنیده‌ایم و اطلاعات مختصری در مورد این ابزار کوچک اما کاربردی داریم.

ولی اگر بخواهیم تعریف جامعی از فلش مموری داشته باشیم می‌توان گفت فلش مموری یک نوع حافظه بادوام است که قابلیت ذخیره و در عین حال حذف یا پاک کردن اطلاعات را دارد و به دلیل سرعت بالا و استفاده آسان بسیار پرطرفدار است.

به احتمال زیاد شما و هر کدام از آشنایان‌تان حد اقل یک فلش‌ مموری برای ذخیره کردن داده‌ها و اطلاعات مهم و شخصی خود تهیه کرده‌اید. حتی بسیاری از مردم به دلیل حجم بالای اطلاعات ذخیره شده مجبور به تهیه چند فلش مموری هستند و همین امر سبب شده است تا تولیدکنندگان این ابزار پرکاربرد، در فکر طراحی و تولید فلش مموری‌های متنوع با امکانات و کارآیی‌هایی مختلف باشند.

درواقع زندگی امروز که بر پایه تکنولوژی و دیجیتالی شدن استوار است، باعث شده تا با حجم قابل توجهی از عکس، فیلم، فایل صوتی، متن و … مواجه شویم. ذخیره و نگهداری امن از این داده‌ها که بسیاری از آن‌ها به‌ویژه عکس و فیلم خصوصی و کاملا محرمانه است، مهم و حیاتی است.

بنابراین دقت در انتخاب ابزاری که بتوان با خیال راحت داده‌ها را نگهداری، جابه‌جا و حتی پاک کرد، بسیار مهم است. فلش مموری می‌تواند یکی از بهترین‌ گزینه‌ها برای ذخیره اطلاعات محرمانه و مهم باشد. از این رو در ادامه شما را با نکاتی که لازم است هنگام خرید یک فلش مموری مناسب درنظر بگیرید، آشنا می‌کنیم.

نکات لازم در انتخاب فلش مموری
حجم فلش مموری
یکی از مهم‌ترین یا به عبارتی اصلی‌ترین نکته هنگام انتخاب و تهیه فلش مموری، حجمی است که بتوان در از طریق USB روی حافظه خارجی ذخیره کرد؛ چرا که اولین دلیل خرید فلش مموری، ذخیره کردن و نگهداری از اطلاعات است. پس توصیه می‌کنیم پیش از خرید فلش مموری بررسی کنید چه مقدار حافظه نیاز دارید تا اطلاعات را نگهداری کنید.

قدم دوم این است سعی کنید فلش مموری را تهیه کنید که حافظه ذخیره‌سازی در آن بیش از حافظه‌ای باشد که در حال حاضر به آن نیاز دارید. فراموش نکنید که حجم یا حافظه فلش مموری تاثیر مستقیمی بر قیمت آن می‌گذارد.

جالب است بدانید که در بازار می‌توانید فلش مموری با حجم ۴ گیگابایت تا ۱۲۸ گیگابایت را تهیه کنید. البته فلش مموری‌هایی تا ۲ ترابایت نیز در دنیا وجود دارد.

سرعت انتقال داده ها
پس از حجم یا ظرفیت ذخیره‌سازی فلش مموری، سرعت دومین فاکتوری است که هنگام تهیه فلش باید به آن توجه کرد.

درواقع اگر قصد دارید از فلش مموری به صورت مداوم استفاده کنید و فایل‌هایی که حجم آن‌ها از چندین کیلو بایت بیشتر است ذخیره کرده یا انتقال دهید، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی فلش مموری اهمیت بسیاری پیدا می‌کند.

استحکام فلش مموری
یکی از نکات مهمی که هنگام خرید فلش مموری باید درنظر گرفت، استحکام و دوام آن است. البته همانگونه که می‌دانید شرکت‌های تولیدکننده این ابزار آن را نسبت به سایر حافظه‌های ذخیره‌کننده مقاوم‌تر ساخته‌اند، ولی نباید از این نکته غافل شد که بهتر است فلش مموری را تهیه کنید که علاوه بر بدنه بیرونی آن، قسمت‌های داخلی مانند رابط USB نیز از مقاومت کافی برخوردار باشد و آسیب رسیدن به مدار داخلی جلوگیری شود.

پورت ارتباطی فلش مموری
یکی از بخش‌های فلش مموری قسمت پورت ارتباطی آن است که در انواع مختلفی ساخته شده است. رابط‌های USB 2.0، USB 3.0 و USB 3.1 در کنار رابط‌های micro USB و USB Type-C انواع مختلف پورت‌ فلش مموری را تشکیل می‌دهد که توسط شرکت‌های تولید کننده ساخته شده است.

قدیمی‌ترین پورت فلش مموری رابط USB 2.0 است که سرعت انتقال اطلاعات آن پایین است. این در حالی است که پورت فلش مموری رابط USB 3.0 در بین دیگر فلش مموری‌ها دارای سرعت انتقال داده‌ بالاتری است.

رابط USB 3.1 نسبت به رابط  USB 3.0با دو برابر سرعت فایل‌ها و اطلاعات را منتقل می‌کند ولی از لحاظ ظاهری تفاوتی با USB 3.0 ندارد. البته فراموش نکنید که برای استفاده از این دو رابط باید مادربرد شما بتواند آن‌ها را پشتیبانی کند.

micro USB نوع دیگری از رابط‌ فلش مموری است که در تعدادی از فلش‌ مموری‌ها تعبیه می‌شود. از این رابط برای اتصال به گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌شود. جالب است بدانید به فلش مموری که به صورت همزمان micro USB و USB را داشته باشد، OTG گفته می‌شود.

در بازار می‌توانید فلش مموری که اکثرا دارای رابط پورت USB 2.0 و  USB 3.0 است تهیه کنید.

طراحی و ترکیب‌ بندی حافظه فلش مموری
سومین نکته‌ای که بهتر است هنگام تهیه فلش مموری به آن توجه کرد، طراحی و ترکیب‌بندی حافظه فلش مموری است.

مسلما تا به امروز فلش‌ مموری‌ های متنوع با ظاهر و ابعاد مختلف دیده‌اید. بعضی از این فلش مموری‌ها به اندازه‌ای کوچک است که به راحتی گم می‌شود. گروه دیگری از تولیدکنندگان فلش مموری با اشکال فانتزی تولید می‌کنند که اتفاقا مورد پسند بسیاری از خریداران نیز قرار گرفته است.

برخی دیگر از فلش مموری‌ ها از دو قسمت درپوش و بدنه تشکیل شده است که این نیز یکی از معضلات نگهداری فلش مموری البته برای گروهی از افراد که مدام وسایل خود را گم می‌کنند محسوب می‌شود.

این افراد معمولا درپوش فلش مموری را گم می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام خرید فلش مموری حتما سعی کنید با توجه به نوع کاربری خود فلش مموری مناسب را تهیه کنید.

خرید فلش مموری ساخت یک شرکت معتبر
شاید یکی از نکاتی که معمولا از دید خریداران فلش مموری پنهان می‌ماند، شرکت تولید کننده این ابزار پرطرفدار است.

ظاهر، ابعاد، حجم حافظه، رنگ و … از معمول‌ترین نکاتی است که بیش از هر مسئله دیگری ذهن خریدار را هنگام انتخاب فلش مموری درگیر می‌کند.

اما گارانتی و خدمات پس از فروش این وسیله در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و متاسفانه قیمت پایین فلش مموری نسبت به دیگر ابزار الکترونیکی باعث شده است که بیشتر مردم به گارانتی آن توجه نکنند.

همچنین شرکت تولیدکننده فلش مموری نیز حائز اهمیت است و باید به نام سازنده و تولیدکننده فلش مموری توجه کرد تا با مشکلاتی همجون فلش مموری قلابی، ظرفیت غیر واقعی، اصل نبودن برند و … مواجه نشویم.

پشتیبانی از انواع سیستم عامل ها
یکی از اصلی‌ترین دلایل خرید فلش مموری، انتقال و ذخیره داده‌ها و اطلاعاتی است که برای ما مهم است و به در دسترس بودن همیشگی آن‌ها نیاز داریم.

بنابراین باید فلش مموری تهیه کنیم که بتواند از انواع سیستم‌‌عامل‌ها پشتیبانی کند و بتواند فرمت‌های مختلف را شناسایی و بخواند.

قیمت فلش مموری
متاسفانه بارها به دلیل ارزان‌تر خریدن یک کالا، با مشکلات دیگری روبه‌رو شده‌ایم. توجه کنید که کیفیت فلش مموری را فدای قیمت نکنید. مطمئن باشید که امکان بی‌کیفیت بودن فلش مموری‌ که دارای قیمت بسیار پایینی است دور از واقعیت نخواهد بود.

انواع فلش مموری
فلش مموری بند انگشتی
فلش مموری بند انگشتی در سایز بسیار کوچک ساخته می‌شود و از این رو به بند انگشتی شهرت دارد.

فلش مموری کشویی
در این مدل فلش مموری امکان حرکت رابط به صورت کشویی داخل فلش مموری فراهم شده است و زمانی که نیازی به استفاده از فلش مموری نیست می‌توان رابط را به درون فلش حرکت داد تا صدمه‌ای نبیند. البته احتمال خراب شدن این مدل فلش مموری به مرور زمان و بر اثر استفاده مکرر بالاتر از انواع دیگر فلش مموری است.

فلش مموری چرخشی
معمولا رابط فلش مموری‌هایی که دارای دو پورت متفاوت هستند، به صورت چرخشی ساخته شده است.

فلش مموری ساده
از رایج‌ترین نوع فلش مموری تولید شده می‌توان به فلش مموری ساده اشاره کرد که نسبت به دیگر فلش مموری‌ها خریداری می‌شود. همانگونه که از نام این مدل مشخص است، تولیدکنندگان آن را با ظاهری ساده طراحی و تولید کرده‌ و برای جلوگیری از آسیب احتمالی رابط ارتباطی، درپوشی برای آن ساخته‌اند.

همانگونه که متوجه شدید، فلش مموری‌ ها یکی از مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات و داده‌‌هایی که برای ما ارزشمند است ذخیره و منتقل کند. مقاومت، کیفیت، امنیت، پشتیبانی شدن و میزان حافظه‌ای که یک فلش مموری می‌تواند داشته باشد، از جمله موارد مهمی است که باید هنگام خرید فلش مموری آن‌ها را مورد توجه قرار دهید.

منبع : 

https://blog.sheypoor.com/what-to-consider-when-buying-flash-memory/

  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

آنچه که تا حد زیادی کیفیت عکس را تعیین می‌کند ابعاد سنسور دوربین و کیفیت لنز مورد استفاده برای آن است!

در مورد اندازه سنسور با دو اندازه سنسور APS-C و فول فریم برای دوربین‌های DSLR های رایج سروکار داریم. که معمولاً برای شروع دوربین‌های فول‌فریم توصیه نمی‌شود.

به‌طورکلی اندازه سنسور ارزان‌ترین DSLR ها هم از اندازه سنسور گرانترین دوربین‌های بدون قابلیت تعویض لنز بزرگ‌تر است. این عاملی مهم در تعیین کیفیت عکس و داشتن جلوه‌ای حرفه‌ای است. اما وقتی در مورد مقایسه DSLR ها با یکدیگر صحبت می‌کنیم، ابعاد سنسور ازرانترین غیر فول فریم، تقریباً هیچ تفاوتی با ابعاد سنسور یک دوربین غیرفول فریم گران‌قیمت ندارد.

این به این معناست که گرچه با قطعیت می‌توان گفت یک DSLR عکس واضح‌تر و باکیفیت‌تری نسبت به یک دوربین خانگی کامپکت ثبت خواهد کرد، اما در شرایط عادی و نور مناسب و استفاده از یک لنز مشابه، تفاوت چشم‌گیری بین عکس یک دوربین  غیرفول‌فریم کانن یا نیکون با یک دوربین غیرفول‌فریم کمی گران‌تر از همان برند نخواهید دید!

اکثر دوربین های اخیر نیکون با حذف فیلتر low-pass بدون ایجاد نویر و اعوجاج باعث افزایش شارپنس تصویر میشود .اما از طرفی کانن تمرکز خود را بر روی مگاپیکسل  گذاشته است .در دوربین کنون  EOS 5DS R با اینکه فیلتر low-pass  حذف نشده اما دوربین به سنسور ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده است که باعث میشود  تصویری با رزولوشن ۵۷۹۲ * ۸۶۸۸ ثبت کند در صورتی که در مدل نیکون D 810  با سنسور ۳۶ مگاپیکسلی تصویری با رزولوشن ۴۹۱۲ * ۷۳۶۰ ثبت می کند. رزولوشن بالاتر اجازه چاپ با ابعاد بزرگتر و برش تصویر بدون افت کیفیت را می دهد.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که می‌خواهید دوربین عکاسی بخرید و بین دوربین های نیکون و کانن دچار تردید شده‌اید، با این مطلب همراه ما باشید.

عکاسی یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که تقریبا همه ما به آن علاقه داریم. خریداران تازه‌کار و حرفه‌ای زیادی هستند که بنا به نیاز و دلایل مختلف و با توجه به میزان بودجه خود اقدام به خرید دوربین دیجیتال می‌کنند. شرکت‌های زیادی چون نیکون، کانن، فوجی فیلم، سامسونگ، پاناسونیک، پولاروید، سونی و… از جمله مهمترین کمپانی‌های تولیدکننده انواع دوربین در دنیا هستند.

اما همیشه دو راهی‌هایی وجود دارد که تصمیم‌گیری را سخت می‌کند. در دنیای دوربین‌ های عکاسی، دو نام نیکون (Nikon) و کانن (Canon) جزو برندهای برتر شناخته می‌شوند که بیشترین فروش در دنیا به این دو برند ژاپنی تعلق دارد. حال سوال اصلی اینجاست که دوربین های کانن بهترند یا دوربین های نیکون؟

 

منبع :

http://blog.pixel.ir/%DA%A9%D8%A7%D9%86%D9%86-%DB%8C%D8%A7-%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86-canon-or-nikon/

https://fotobest.ir/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%84%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%88%D9%86-%D9%88-%DA%A9/

https://blog.sheypoor.com/compare-nikon-and-canon-cameras-which-one-is-best-for-us/

  • نسیم احمدی
  • ۰
  • ۰

بعضی‌ها هستن از همون وقتایی که خیلی کوچیکن و بقیه اونا و آرزوهاشون رو جدی نمیگیرن، یه تصمیم‌ها و اهداف بزرگی رو تو سرشون پرورش میدن که تمام وقت بهش فکر میکنن و تا جایی که بتونن تلاش میکنن که به خواسته‌هاشون برسن.
شاید یه تعدادی پیدا بشن که میانه‌ی راه خسته بشن یا برخی از هر راهی حتی کار غلط و اشتباه برای رسیدن به اهدافشون استفاده کنن ولی اونایی همیشه موفق و عاقبت بخیر میشن که تلاش میکنن و دست از کوشش نمیکشن. حتی اگه به هدفشون نرسن خوشحال هستن که از هیچ تلاشی فروگذار نکردن. یه وقتایی هم کارشون بعدا درست میشه و به اون چیزی که لیاقتشون بوده میرسن.
یه دوستی دارم از وقتی یادم میاد و اطرفیاش یادشون میاد سودای رفتن به خارج رو داشت. البته از اونایی نیست که هوی و هوس داشته باشه و همیشه تو تصمیمش جدی بود. شاید بعضی‌ها اون اول یه فکری بکنن پشیمون بشن ولی این دوستم هدفش بود بهترین دانشگاه‌ها درس بخونه و به بالاترین مدارج علمی برسه. بعد هم برگرده ایران و اون چیزی که یاد گرفته رو اینجا ارائه بده. واقعا راست میگفت. از معلما و دبیرها گرفته تا اساتید دوران کارشناسی همه میدونستن که حرفاش کاملا جدیه و داره تمام تلاشش رو میکنه.
تصمیمش این بود که از زمان کارشناسی ارشد بره اون ور چند سالی درس بخونه و کار کنه و بعدش بیاد. تمام زیر و بم کار و پیش نیازهاش رو داشت فراهم میکرد. از نظر مالی خانواده‌ش بد نبودن ولی تو این مدت خودش هم هر کاری تونسته بود انجام داد تا مشکلی نباشه. بار اولی که رفت برای آزمون آیلتس نمره‌ش تعریفی نشد.
از طرف دیگه با این که درسخون بود تو پروژه‌ی آخر دانشگاهش به مشکل خورده بوده حسابی. از طرف دیگه هر چی به این طرف اون طرف میزد، وکیل میگرفت و سراغ این موسسات مهاجرتی میرفت به خاطر تحریم‌ها و مشکلات دیگه کارش پیچیده بود تو هم. یه جورایی داشت سرخورده میشد. کلی هم هزینه کرده بود. یه مدتی شدیدا چسبید به زبان انگلیسی و تو این مدت هم دنبال گرفتن تاییدیه از دانشگاه‌های خارجی بود و از طرفی هم تلاش میکرد بتونه وقت سفارت تو کشورهای اطراف بگیره.
هدفش بیشتر آمریکا و کانادا بود. اونجا هم به دلایل مختلف به راحتی‌ها پذیرش نمیدادن. خیلی سختی کشیده بود و داشت خسته میشد. تصمیم گرفت یه مدت بیخیال بشه و یه وقفه‌ای تو کاراش بندازه تا با فرصت بتونه به همه چی رسیدگی کنه. تو دوران دانشگاه به یکی از همکلاسی‌هاش که دختر خوب و اصل و نسب داری بود علاقمند شد. وضع مالی خانواده‌ی اون دختر هم خوب بود و بالاخره وقتی کارهای رفتنش جور نشد صحبت‌های اولیه رو انجام دادن و قرار شد ازدواج کنن. نامزدش هم با خارج رفتن موافق بود و هر دو از شاگرد زرنگای دانشگاهمون بودن.
خلاصه بعد از یه مدتی عقد کردن و چند وقت بعد هم قرار شد عروسی بگیرن و یه مدتی که تو ایران کار کردن و شرایطشون پایدار شد دوباره به صورت موازی پیگیر کارهای رفتنشون باشن. دوستم خیلی بچه آنلاین و به روزی بود و تقریبا بیشتر کارهاش اینترنتی انجام میشد. حتی خونه‌ای که میخواستن اجاره کنن رو هم از تو اپلیکیشن شیپور که رو گوشیش نصب کرده بود پیدا کرد. من که باورم نمیشد بشه از تو یه اپلیکیشن موبایل خونه واسه اجاره هم پیدا کرد. ولی ظاهرا فقط همین نبود و ماشینش رو هم از تو قسمت خودروی اپلیکیشن شیپور پیدا کرده بود.
خلاصه برای جهیزیه‌شون هم بهترین لوازم خانگی رو از بهترین مارک‌ها با سلیقه‌ی خودشون خریدن و تو خونشون چیدن. تمام کارهای عروسی رو انجام داده بودن و هر چی لوازم خانگی هم بود خریده بودن. مهمونا رو هم دعوت کرده بودن و خلاصه تمام تدارکات دیده شده بود که چند روز مونده یکی از وکیل‌ها اعلام کرد کار خودش و خانومش درست شده و باید سریع بقیه کارها رو انجام بدن. چون سربازی رفته بود خیلی مشکل نداشت. ولی یه موضوع خیلی مهم میموند اونم نداشتن نقدینگی کافی بود.
چون پول زیادی رو برای اجاره‌ی خونه، خرید خودرو و خرید لوازم خانگی که باید خودش میگرفت خرج کرده بود. موقعیت خیلی اورژانسی بود و از طرفی هم اصلا عادت نداشت از کسی کمک بگیره. خونه‌شون موقعیت خیلی خوبی داشت و وقتی با هماهنگی صاحبخونه دوباره تو اپلیکیشن شیپور آگهیش کرد، فرداش مستاجر پیدا شد. ماشین رو هم فروخت به داداش کوچیکش. ولی هنوز یه مشکل خیلی بزرگ وجود داشت.
مشکل اساسی اون همه لوازم خانگی بود که باید فروخته میشد. اینا هم وقت نداشتن. تا اینکه شرایط رو به مستاجر جدید گفتن و یه فرصتی ازش گرفتن. قرار شد بعد از فروختن لوازم خانگی که شامل یه جهیزیه‌ی کامل و لوکس بود، پولش برای اونا فرستاده بشه. قبل از رفتنش یه بار دیگه یه آگهی رایگان تو اپلیکیشن شیپور زد و همه لوازم خانگی رو گذاشت برای فروش. شماره‌ی منو و داداش کوچیکش رو هم داد و قرار شد وقتی کارها تموم شد پول رو براش واریز کنیم.
واقعا فروختن اون همه لوازم خانگی کار سختی بود و من خیلی امید نداشتم. ولی تماس‌ها خیلی بیشتری از اونی بود که فکر کنیم. یه مقدار زمان طولانی شد مستاجره پشیمون شد. دوباره اوضاع داشت وخیم میشد که اپلیکیشن شیپور به دادمون رسید. واقعا دوستم رو نجات داد. یه نفر که با خانومش زندگی میکردن و از طریق شیپور آگهی اجاره خونه رو دیده بود اومد برای اجاره‌ی خونه و چون دیدن تمام لوازم خانگی که خریدن برای جهیزیه‌ی بوده و نوئه، یه قیمت خوبی پیشنهاد داد و هم خونه رو گرفت و هم لوازم خانگی رو.
یه شبه همه‌ی مشکلات حل شد. انصافا ترس این رو داشتم چطوری دونه دونه اون لوازم خانگی رو بفروشیم. بالاخره تو کانادا هم دوستم نیاز به وسایل خونه و از همه مهمتری پول نقد داشت. وقتی کارها تموم شد باباش پول رو براش فرستاد و الانم همیشه با هم در ارتباطیم. تازه تو شرایط جدید جا افتاده و خدا رو شکر خودش و خانومش راضی راضی هستن. ولی حیف شد یه عروسی از کفمون رفت.
وقتی تلفنی یا از طریق اسکایپ باهاش حرف میزنم همیشه بهش میگم الان که کانادا شیپور نداره چیکار میکنی؟ اونم میگه کاش اینجا هم یه شیپور بود!
بعد که این ماجراها حل شد داشتم مطالب وبلاگ شیپور رو میخوندم که رسیدم به مطلب «من رفتنی‌ام! لوازم خانگیم رو چی کار کنم!». این جا بود فهمیدم این دوست ما یه چیزی میدونه که میگه فقط شیپور.

منبع : 

https://blog.sheypoor.com/all-my-friends-appliances-fit-into-the-trumpet/

  • نسیم احمدی