لوازم الکترونیکی آک بند

  • ۰
  • ۰

تمیز کردن لوستر در خانه تکانی های نوروز یکی از دقیق ترین و سخت ترین کارهاست که همیشه به آخرین زمان ها موکولش می کنیم. در مطلب امروز می خواهیم با چند تا ترفند ساده این کار را برای تان راحت تر و اصولی تر کنیم.
اول از همه برق را قطع کنید، لوستر را از جا در بیاورید و اجازه دهید تا لامپ های آن خنک شوند.
اگر لوستر کریستالی دارید، حتما روی زمین و یا جایی که می خواهید آن را برای تمیز شدن قرار دهید پتو یا زیر انداز ضخیمی پهن کنید تا دانه ها و آویزهای کریستالی آن در صورت افتادن، آسیب نبیند و نشکند. سپس لامپ ها را در بیاورید و کنار بگذارید، قطعات جدا شدنی لوستر، مثل بازوها و دانه های کریستال را جدا کنید و پیش از جدا سازی فراموش نکنید که حتما از شکل قبلی لوستر عکس بگیرید تا جای صحیح هر چیزی را هنگام متصل کردن بداند و دچار مشکل نشوید.
اگر بازوها را از جا در می آورید حتما پیچ و مهره ها را به دقت کنار بگذارید تا جابه جا گم نشوند. هنگام جداسازی بازوها مراقب باشید بیش از حد فشار وارد نکنید چون ممکن است فلز آن ها را خم کنید و لوستر را از شکل بیاندازید. همینطور مراقب سیم های متصل به دانه های کریستال و گوی های بلوری باشد چون به سرعت و با کمترین فشاری آسیب می بینند و کج می شوند.
یک لگن را پر از آب کنید یا داخل سینک ظرفشویی را از آب تمیز پر کنید مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. دانه های کریستال را داخل آن قرار دهید و بعد از تمیز شدن آن ها آبکشی کنید و روی حوله نرمی که در دسترس تان پهن کرده اید قرار دهید تا خشک شوند، دانه ها را به نحوی قرار دهید که لکه های آب روی آن باقی نماند و سرازیر شود، چون در غیر این صورت مجبور خواهید بود دوباره با یک پارچه لکه های آب را از روی آن ها پاک کنید و این کار خیلی وقت گیر و پر زحمت خواهد بود.
بازوها و قطعاتی که داخل آنها سیم برق قرار ندارد را هم می توانید به همین شیوه بشویید و تمیز کنید اما قطعاتی که دارای سیم هستند را با یک دستمال تمیز که پرز نمی دهد و مقداری مایع تمیز کننده چند منظوره می توانید پاک کنید، اگر این قطعات هم از جنس بلور و کریستال هستند با مایع شیشه پاک کن هم می توانید آن ها را تمیز کنید.
بعد از خشک شدن تمام قطعات می توانید دوباره لوستر را سرهم سازی کنید وآن را به جای اصلی اش متصل کنید.
اگر در هنگام خانه تکانی لوستر اضافه آورده اید و نمی دانید چه کاری با آن بکنید در سایت شیپور یک آگهی رایگان ثبت کنید و آن را بفروشید.
اگر هم به دنبال یک لوستر جدید با قیمت مناسب هستید می توانید سایت شیپور صفحه لوستر را ببینید.

 

منبع :

https://blog.sheypoor.com/make-it-easy-for-you-to-clean-your-chandelier/

  • ۹۸/۱۲/۲۱
  • نسیم احمدی

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی